woensdag 8 februari 2012

Scheetjes dagboek van jaren geleden

Geschreven 29-12-2011

Goedenavond,

Mijn naam is Scheetje en ik ben een poes(je) van 21 jaar oud.
Mijn vrouwtje heeft me van alles mee laten maken.
Zo had zij eens het idiote idee om mij mee te nemen op visite bij een 'buurman' verderop.
Het was daar vies en smerig en er was geen wc papier.
En passant pikte de buurman de laatste aansteker van mijn vrouwtje.
Op een gegeven moment besloot mijn vrouwtje weg te gaan, ze kon mij NIET vinden en ik durfde niet te voorschijn te komen, ik was doodsbang daar en had me verstopt onder oud roest op het balkon.
En wat me nog bijstaat is dat m'n vrouwtje 12 uur 's nachts het slot van de deur open deed van ons huisje en dat ze mij hoorde mauwen en ging me zoeken en roepen en soms durfde ik zelfs niet te mauwen.
Het leven was voor mij bar en boos, geen drinken en geen eten.
Op een dag hoorde ik gestommel en wie kwam daar eindelijk (weer) aan.... mijn vrouwtje met een vriendje.
Samen pakten ze me op en brachten me naar m'n eiegen huisje en na één week had ik weer eten.
Ik was wel even in een shock, maar nu, vele jaren later, ben ik aan de beterende hand, ook al ben ik 21!

Catwoman

1 opmerking:

  1. Een boeiend verhaaltje en een drama op kattenschaal. Je hebt je echt ingeleefd in de beleving van je kat. Tof!!!

    BeantwoordenVerwijderen