woensdag 2 mei 2012

psychiatrie?

Bij deze ga ik proberen wat gevoelens kwijt te raken over psychiatrie. laat ik beginnen met de vraag wat is psychiatrie? Volgens mij is psychiatrie vooral een "westers fenomeen" daarbij ook gelinkt aan het westerse kapitalisme. Hetzelfde kapitalisme dat mensen over heel de wereld uitbuit. De farmacuitische industrie verdient geld met medicijnen. Wat is geld? Geld is papier en ijzer!
Zijn er nog meer motivaties om mensen met medicijnen te "helpen"?
Wat doen medicijnen in dit geval antipsychotica met mensen?
Moeilijke vragen?
Nog een vraag: Wat is Telepathie? ik heb subtiele en minder subtiele ervaringen gehad met telepathie. Dit naar mijn inzicht geen speciale gave. Ik denk dat iedereen telepathie ervaart. Als telepathie te veel aan mij gaat trekken probeer ik altijd bij mijn zintuigen te blijven en in het hier en nu te leven. Makkelijker gezegd dan gedaan. Toen ik werd opgesloten in psychiatrische instellingen had ik o.a. ook negatieve ervaringen met telepathie. Ervaringen die niet makkelijk zijn te intepreteren. Ik blowde ook erg veel wat deze ervaringen voel ik naar boven bracht en versterkte.
Breder gezien komen er veel mensen in aanraking met de psychatrie. Vrouwen, kinderen mannen. Mensen die naar mijn inzien ervaringen hebben met telepathie. Wat mij zacht gezegd tegen de borst stuit is dat deze mensen ziek worden verklaard. Mensen verzinnen woorden om deze mensen te kwalificeren. Mensen projecteren (onbewust) hun slechtere kanten op deze mensen. En om deze kwaal te genezen worden deze mensen medicijnen aangeboden/opgedrongen. Waarom?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten