vrijdag 8 februari 2013

Peter

Bij deze wil ik Peter van Wouw bedanken en ons condoleren met zijn overlijden enige tijd geleden.
Toen ik een jong knapie was mocht ik met hem werken op en rond een boerderij. Peter een brede sterke man (van het vele keiharde werk) rookte shag en hield ook wel van een borreltje na het werk.
Puckie was de hond die in een kooi bij de stal woonde een "wit" grauw/grijs dier na verloop van tijd kreeg zij een vriendin die sprinkie heette allebei hardstikke lieve dames. En konijnen vangen dat ze deden. Als ze honger hadden was het van krak en krak weg konijn. Ze verstopten die dieren ook wel tussen het koeienvoer.
Ik kan mijn herinneren dat peter met een zware ijzeren moker een stuk beton aan het slopen was. Toen het resultaat van dit werk Peter niet naar wens was zij hij: wie niet sterk is moet slim zijn. Of het hem slim beter was afgegaan heb ik niet onthouden. Ik mocht mee rijden in de trekker helpen met koeien voeren en het was ook altijd leuk om Peter ons eten te zien produceren oftewel werken. Lassen was leuk om te zien blauwe vonken en een geurtje. Kalfjes kijken was ook tof. En ik heb ook een keer een man met zijn hand een rietje bij een koe naar binnen zien doen om er weer een kalf uit te krijgen.
Verse melk heb ik ook gedronken wah een bietje anders smaakt. Ik vond het ook altijd heerlijk om over de weiden te lopen.


Ik heb vandaag zo een leuk filmpje gezien wat ik wil delen.
Het kleine jonkie heb trouwens net zon petje op als Peter wel had!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten