woensdag 14 december 2011

gedicht over me zelf

Dit ben ik,
Ik luister naar mijn hart
Mijn leiddraad is gevoel
Impulsief en ontstuimig Zijn de dingen die ik doe
Soms verlies ik controle
Maar vind altijd weer houvast
Voor de meeste ongrijpbaar Stroom als water door je vingers
Als ik me niet veilig voel Keer ik in mezelf,
verdwijn De sfeer bepaald mijn stemming
Spanning vind ik niet fijn
Wat mij beweegt is liefde Om spullen geef ik niks
Altijd bereid te helpen Ik veroordeel niet
Mijn handen brengen genezing
Maar soms verdwaal ik in m'n hoofd
Ik ben kwetsbaar en gevoellig
Vrijheid is mijn geloof
Eigenwijs en soms ondeugend
Ik loop niemand achterna
Volg alleen m'n eigen regels
Ik weet waar ik voor sta
en daar vecht ik voor
tot me leven eindigt


rozen zijn rood lucht is blauw
vriendschap en liefde betekend trouw
het is niet alleen zegen dat van je hou
maar ook om je geef
en samen met jou leef
maar toch geef het me een gevoel
dat ik het bij jou heel goed doe
je bent me veel waard
als ik je zie ben ik van de kaart
die liefde die jij mij geef
heb ik nog nooit beleefd
meisje me hart ik ben jou nooit zat

Geen opmerkingen:

Een reactie posten