woensdag 18 juli 2012

De Toca's

Hee luitjes,
Bas heeft mij gevraagd om een stukje te schrijven over de Toca's. Bas en Deborah zijn begeleider bij klus en werk. Bas houdt zich binnen de pameijer ook bezig met muziek. De Shuffles is een 4 koppige band waar Bas de elektrische gitaar speelt de leadsinger heet Ron. Ron is een zeer gemotiveerde en getalenteerde man. De Bass word gespeeld door Dominic. En Michel klaart het verhaal met de drums.
Enige tijd geleden zijn we met mensen die voornamelijk in Delfshaven wonen muziek gaan maken. We hebben Besloten ons de Toca's te noemen. Dit is ook de naam van de trommels die ik en Tina naar de kelder mochten sjouwen waar de Toca's zijn begonnen met muziek maken. Inmiddels hebben we een oefenruimte in een loods waar ook de shuffles spelen.
Stella begeleider bij bw delfshaven zingt bij de toca's de sterren van de hemel met nummers als Weak van Skunk Anansie en Zombie van de Cranberries. Richard een Congolese meneer bespeelt de drums als een Hurricane. Tina Tamt op de Conga's en zingt met zijn lieve stem de love song. Louie en Sander van wiens muzikaliteit ik al eerder heb mogen genieten bij eerdere muziekactiviteit spelen verschillende gitaren en kunnen ook mooi zingen. Giovannie de lieve Latino laat ook wel eens van zich horen en hij "makes it look so good". Ook mogen we genieten van Guestappearences want iedereen is welkom. De Dieselmotor in deze muzikale straaljager is muzikaalmultitalent Bas die de bass en elektrische gitaar speelt, drumt en zingt.
Ik doe percussie, zoals de tamboerijn handclaps of ik probeer iets anders waar een goed geluid uitkomt. Mee spelen met de muziek is erg spannend voor mij. Ik ben voor de duivel niet bang en kan soms rennen als een gek zonder te zweten. Maar als ik me best probeer te doen met muziek begin ik soms te zweten als een otter. Zingen doe ik ook bij de shuffles als je zo een microfoon beet pakt moet je het maar even doen. Dit is heftig voor mij. Ook heel leuk!
Een mooie droom van mij is om van zingen te genieten met een Pameijerkoor. Het zou me een eer zijn als ik met een heel gospelkoor aan bw bewoners zou mogen meezingen.
Jah Bless!!!!...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten