woensdag 25 april 2012

de lucht

hij stond op s,ochtends vroeg  verdoofd nog door de nacht liep hij naar de koffiepot  koffie erin een paar stevige bakken met suiker en koffiecreamer  daar lag het heilige pakje shag  even een sigaret  even inhaleren    
hij deed in zijn  kamertje zijn  oude ongewassen  spijkerbroek aan  bezweet  goedkoop overhemd aan   ik moet naar buiten  nog snel een droge boterham met jam  even denken  een homobar of een echt ruige bar  nee wacht ik kan nergens heen want ik ben schizofreen  het is tien uur in de ochtend wat moet  ik in godsnaam doen
benauwd stapt hij op zijn kapotte fiets niet hyperventileren  de corridor in met de fiets  niet links niet rechts
gewoon recht vooruit kijken  daar gaat hij  homo homo homo  roepen ze nog sneller fietsen als een raket
nee ik ben geen homo ik ben gewoon schizofreen  je weet toch wat schizofrenie betekent homo is de gedachte
in zijn hoofd  nog sneller fietsen dan een raket  waar moet ik in godsnaam heen  de boeken van  de psychiater
nee ik ben geen homo  met pijn op de borst komt hij aan bij de inloop hij belt aan de deur gaat open
roken en koffie drinken ik ben gered  salut paraplu.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten