woensdag 25 april 2012

negenhonderd miljard!

Hoeveel mensen kunnen er op deze planeet leven? Er zouden op onze planeet volgens mijn gevoel veel meer mensen kunnen leven. Er is op deze planeet een hele hoop ruimte. Voor mijn geest komt een poster met de tekst: sommige mensen zeggen dat nederland vol is. Op deze poster zie je een persoon op een gigantisch golfveld. Wat mag er gebeuren om op deze planeet met elkaar in harmonie te leven? Vraagtekens bij het eten van vlees is voor mijn gevoel een belangrijke stap. Een kind dat van ouders vlees krijgt toegediend ken hier uiteraard weinig aan doen. In ieder geval voel ik dat het belangrijk is om bewust te worden van wat de consumptie van vlees met ons doet. Een vraag die belangrijk is voor jong en oud. Genetisch gezien verschilt een mens zeer weinig van een chimpansee. Een chimpansee volgt de intelligentie van natuur. Volgt een mens natuur als een mens andere wezens op eet. Even een (theoretische) vraag tussendoor: Een omnivoor wezen dood een herbivoor. Is dit slechter dan het doden van een omnivoor soortgenoot. Bij deze wil ik een anecdote over bruce lee aanhalen: Wat doe je als iemand je vasthoud en je kan niks meer doen Bijten? en nu komt ie are we not animals?
Even een beetje afgedwaald. Ik wil het vraagstuk nu even van een evolutionair standpunt bekijken. Ik heb het gevoel dat de mensheid zich op vele manieren kan ontwikkelen. Hoe kunnen we op weg naar meer harmonie? Meerdere keren ben ik van een veganistisch en of vegetarisch dieet weer terug gegaan naar een dieet met vlees en vis. Wat was mijn motivatie? Sterker worden, het vinden van een partner door ''aanpassing"etc. Zelfzuchtige motivaties? Wat deed het veranderen van dieet met mij? Woede, boosheid frustraties kwamen naar boven het doet pijn om jezelf te verliezen in deze gekke wereld. Deze wereld zal niet ten onder gaan in een zee van bloed. We zijn op weg naar negenhonderd miljard. Op weg naar nieuwe planeten. We gaan een liefdevolle toekomst tegemoet. Dit zal o.a. geschieden door ons van vlees eten te distancieren.

Ben net weer gestopt met tabak. Ik heb het gevoel dat dat belangrijk is. Misschien kan dit voorbeeld van word sound and power dat gevoel verduidelijken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten