dinsdag 3 april 2012

Vandaag de dag, hoe het in feite zou moeten zijn

In mijn ideale wereld bestaat er zoiets als solidariteit(wat het woord inhoudt zou je kunnen opzoeken op wikipedia: http://nl.wikipedia.org/wiki/Solidariteit_(ethiek)

De manier waarop mensen hedendaags leven en zoals ik het zie is dat mensen langs elkaar heen lopen en stoïcijns voor zich uit kijken zonder een woord met elkaar te wisselen. Dit staat garant voor verandering, hoe dan ook...

Een betere wereld begint met jezelf is een bekend begrip. Je zou eigenlijk bij jezelf moeten beginnen en eens zomaar een wildvreemd persoon aanspreken en kijken hoe dat loopt. Niet iedereen zal dat aangrijpen en doorgaan.

Een goed voorbeeld is wat ik vandaag meegemaakt heb, is dat ik een sigaret aan een man vroeg en die het mij afwees. Ik zei dat ik in de uitkering zat en dat ik afgekeurd ben voor werk. De man zei dat ik maar sneller moest werken en dat ik maar ging werken aan mijn image, iets waar ik niet compleet achter sta. Het probleem met dat soort mensen is dat ze oogkleppen voor hun ogen hebben en de wereld als een zwart-witte massa zien. Dit vind ik jammer.

Terug te gaan op mijn ideale wereld. Hoe dit veranderd zou moeten worden is dat mensen mijn ideologie volgen en zich niet afsluiten voor hun idealen. In feite is dat ieder mens anders is maar in elk mens zit iets waarmee ze zich kunnen indentificeren.

Ik roep niet op tot demonstraties, ik vraag voor solidariteit.

Tot zover mijn eerste blog.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten