woensdag 2 januari 2013

engel

Vorig jaar heeft mij gebracht,
Een engel, niet zoals wij hem kennen.
Hij heeft geen cirkel op zijn hoofd.

Wel weet ik, heeft ie een hart omringt met licht.
Als hij binnen treed, word mijn omgeving met liefde belicht.
Wat hij aanraakt verandert in goud,
Strelend weet ik dat hij van me houd.

Ik bewonder hem,
Om zijn zachte bries van hoop,
En zijn handigheid om willen.
Adem zachtjes, stil maar wild.

Buiten een hemelsfiguur,
Ook een transparant persoon.
Door en door puur en eerlijk,
Creatief neemt hij leven als geen ander.
Naar verluid van zelf toch heel gewoon.

Maar door horen en zien heb ik vernomen,
Dat ik geleden jaar mijn engel heb gevonden.
Ik noem hem mijn vriend,
Mijn aller beste, soms wel meer dan ik verdien.

Beste vriend,
Een voetstap in mijn leven,
Heeft achter gelaten, een afdruk op mijn hart.



 

3 opmerkingen: