zondag 27 januari 2013

jacky

Wil een stukkie schrijven over jacky. Jacky is een hond die ik een tijd heb mogen verzorgen. 2 periodes waarvan een wat langer. Jacky is een kruising tussen een labrador retriever en een rhodesian ridgeback. Een heel mooi dier met de streep over de rug van de rigdeback en de kleur van de labrador. Hij hield van rennen en had veel jacht instinct. Het lichaam en het hoofd van jacky waren als een kruising tussen de desbetreffende vader en moeder. Jacky was een intilligent en lief wezen. Hij was niet "geknipt". Dus het was letterlijk een hond met ballen. Figuurlijk ook. Dat wil zeggen wat de vrouwtjes betreft. Door mijn ervaringen met jacky betwijfel ik of dat ook gold ten opzichte van de verzorger wat betreft beschermen tegenover potencieele aanvallen.

Jacky heb vaak proberen te neuken. 1 keer heb hij dat mogen doen en daarom is hij de vader van ik geloof 4 a 5 kinderen. Ik geloof dat de moeder van jack zijn kinderen een kruising was tussen een boxer en een american bull terrier. Ik geloof dat er met de strepen en de kleur van jack's kroost wat aan de hand was. Sommigge van ze kinderen hadden zijn kleur en andere weer zijn streep. Hoe precies weet ik niet.

Een van jack ze kinderen heb ik ook nog een tijdje verzorgt japie heet hij. Dit vond ik ook erg leuk want japie was erg jong en schattig toendertijd.

De tijden dat ik voor jack zorgde bracht ik vooral door in een huis dat was gekraakt. De eerste periode was ik rond de 18 a 19. Ik vond dit best spannend en om dat ik van jack hield en van wandelen houd was de tijd best door te komen.

Terwijl ik dit zo schrijf besef ik hoe ik dieren mis. Pietoe's liefde mis ik bewust en onbewust nu ik hem al 2 nachten heb verlaten om bij vader en Nell te slapen. Een BW genoot kwam zo een anderhalf jaar geleden met het idee voor een bw kat. Dit kan begrijpelijkerwijs niet wegens alergieen. Toch vind ik het erg jammer dat ik katten en honden mis in mijn leven. Ik denk dat het ook voor mensen in de psychatrie goed is om contact te hebben met dieren en dan vooral honden en katten. Vooral ook omdat je fysieke aandacht kan geven aan en krijgen van honden en katten. Verantwoordelijkheden leren is ook iets wat leuk is te ervaren met dieren.

Terug naar Jacky: ik wil later misschien meer vertellen over Jacky. Ik wil nog kwijt dat hij in vrede is gestorven.                                                         

RIP: Jacky


Geen opmerkingen:

Een reactie posten